fredag 19. april 2013

Utfordring #12 - Dikt

Det er tid for ny utfordring i bloggen vår. Tusen takk til alle som deltok i mars utfordringen. Vi håper at dere har lyst til å være med denne gangen. Til denne har vi vært så heldige å få med oss en ny sponsor;
 
 
Her er hva de sier om butikken:
The DigiStreet is Andy Bauer’s cartoon-style illustrations made available for download in digital format to use for your non-commercial and personal use such as scrapbooking, handmade cards and various paper crafting.
De gir tre valgfire digi motiv til den som vinner.
Hvis du har lyst til å se mer av det de har, så er det bare å ta en tur i nett-butikken.
 
Tema for denne utfordringen er:

Dikt

Da vil vi at dere skal la dere inspirere av et av disse diktene:

Jeg velger meg april
 
Jeg velger meg april
I den det gamle faller,
i den det ny får feste;
det volder litt rabalder,-
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.

Jeg velger meg april,
fordi den stormer, feier,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter,-
i den blir somren til!
(Bjørnstjerne Bjørnson)
 
Dagen i dag
 
Dagen i dag er en merkelig dag. Den er din! Dagen i går slapp deg ut av hendene.
Den kan ikke få annet innhold enn det du har gitt den.
Dagen i morgen har du ikke noe løfte om Du vet ikke om du kan regne med å råde over den.
Men dagen i dag er den eneste du kan være sikker på.Den kan du fylle med hva du vil.
Benytt deg av det.
I dag kan du glede et annet menneske. I dag kan du hjelpe en annen.
I dag kan du leve slik at noen i kveld er glade for at du er til.
Dagen i dag er en betydningsfull dag.
Den er din.
(Georg Bandes)
 
DT har laget kort med hver sine motiv:
 
Bente Karin:
 
Lin Monika:
 
Rita:
 
Mona:
 
Merete:
 
Sonny:
 
 
Da gleder vi oss til å se alt dere lager :)
Husk å skrive hvilket dikt dere har valgt.
 
 

1 kommentar:

  1. Jeg ble inspirert av diktet "Dagen i dag"
    Anneliklem :)

    SvarSlett